Tu ce ai face dacă ai muri mâine?

Standard

Iniţial mă gândeam să scriu acest articol la persoana a III-a, ca o poveste, pentru a nu mă expune prea tare şi pentru a nu fi vulnerabilă, dar voi da cărţile pe faţă. 

Cu toţii ne-am gândit, cel puţin o data, în tragicul adolescenţei noastre, ce am face dacă am muri mâine. Gânduri pe care mulţi dintre noi nu am avut curajul să le împărtăşim sau, în cel mai bun caz, am vorbit cu cel mai bun prieten despre asta. Acest subiect face parte din capitotul : Gânduri pe care le ai, crezând că eşti singurul şi pe care nu le spui cu voce tare. Tu nu te-ai gândit niciodată cum ar fi să mori ? Doar de dragul de a vedea cine vine la înmormântarea ta şi cine va plânge după tine ?

Mă plimbam pe afară şi mi-am imaginat următoarea scenă: Având în vedere că vara trecută facem tratament împotriva unor probleme (minore) la inimă, mă gândeam ce aş face dacă chiar s-ar întâmpla ceva cu inima mea. Eram deja pe patul de spital când îmi sună telefonul. Un prieten vrea să ieşim la un ceai în seara asta, iar eu îi spun că dacă vrea să ne vedem în aştept la etajul 5 al spitalului, în salonul 11. Pe când a ajuns el la spital, intră şi doctorul în salon, spunându-mi că voi avea nevoie de operaţie la inimă. Calmă, îi spun că mă voi gândi, dar până una alta, vreau să schimb două vorbe cu prietenul meu. Doctorul, îmbrăcat în vechiul său halat alb, ticsit de la atâta apretat şi cu barba netunsă de câteva zile bune, continuă cu o voce groasă : Bine, dar găndeşte-te repede, căci la cum stau lucurile, dacă nu faci operaţia în următoarele 3 zile, va fi prea târziu. În pofida celor auzite, senină şi cu un zâmbet dornic să îmi calmeze prietenul întrat în panică, îi spun doctorului că voi face operaţia, dar am ceva de facut înainte. Îmi rog prietenul să îmi aducă aparatul foto şi acumulatorul, apoi îi explic unde,în marea dezordine organizată din camera mea, il găseşte.

Când, într-un final, mă văd singură cu camera foto, dau drumul la filmare şi încep să vorbesc.

Salut băieţi! Dacă vă văd supăraţi ne certăm. Nu ce ca şi când am păţit ceva rău. S-a întâmplat. Dacă eu pot să privesc situaţia cu seninătate, puteţi şi voi. Până la urma urmei, mi-am trăit viaţa exact aşa cum am vrut eu. Am făcut o mulţime de prostii, dar am completat cu lucrurile bune. Nu regret nimic, nici măcar asta. Şi vreau ca la înmormântare să veniţi toţi îmbrăcaţi în roz, aşa.. de dragul meu şi pentru că se pare că mi-am atins scopul. Pentru că mă duc într-un loc mai bun, pentru că voi reîntâlni oameni dragi şi pentru că am trăit o experienţă minunată alături de voi  toţi. Pentru că am crescut împreună, am învăţat să trecem peste greutăţi împreună, am râs şi plâns alături de voi. Nu aş fi fost întru totul eu, dacă nu v-aş fi întâlnit pe fiecare în parte. Nu vreau să vă fac să plângeţi, ci doar să vă mulţumesc.( Probabil că dacă chiar aş fi pusă în situaţia asta, v-aş lua pe fiecare în parte şi v-aş spune ce am învăţat de la voi, de ce vă iubesc şi probabil un mic sfat). Mi-am imaginat şi cum vă rog să o ajutaţi pe fiinţa cu care eu nu mă înţeleg, să devină un om mai bun. Oricum, în final vă rog să vă bucuraţi de viaţă şi să vă uniţi forţele să schimbaţi ceea ce am vrut eu să schimb.

Pentru mine acesta este cel mai împortant lucru. Nu ştiu ce aţi face voi, dar eu, cu siguranţă, mi-aş lua timp să le transmit sincerele mele sentimente, tuturor oamenilor frumoşi peste care am dat în viaţa asta.

Ce rol are tot acest articol? Ei bine, poate ne face, câtuşi de puţin, să ne dăm seama că viaţa este prea scurtă pentru a te enerva din nimicuri şi pentru a o trăi supărat. Ne face să ne dăm seama că e important să le spunem celor din viaţa noastră cât de mult îi iubim şi pentru ce îi apreciem, căci poate nu vom mai avea ocazia. Viaţa e frumoasă şi am face bine să ne bucurăm de ea.

Lasă un răspuns

