O lume a oamenilor inteligenţi

Standard

Cum ar arăta această lume dacă ar exista numai oameni inteligenţi? Şi mai mult, cât de greu ar fi să trăieşti într-o astfel de lume?

Se spune că proştii sunt mai fericiţi. Nu mă îndoiesc de asta. Problemele lor se rezumă la viaţa de zi cu zi şi nicidecum la evoluţie. Dar, implică asta nefericirea celor inteligenţi?

Mi-am luat două minute pentru a mă gândi la o astfel de lume. În primă fază mi-am imaginat un oraş extrem de bine organizat, din toate punctele de vedere, cu o tehnologie avansată( maşiniile zburătoare si roboţii mi-au trecut prima data prin cap), iar mai apoi a apărut următoarea întrebare: Ce înseamnă cu adevărat să fii un om inteligent?

Trăiesc cu impresia că, dacă ai ajuns la un anumit nivel pe plan profesional, esti suficient de raţional încât să renunţi la violenţă. Pentru că, să fim serioşi, violenţa e arma prostului. Nu îţi poţi controla emoţiile sau nu găseşti nici o cale de rezolvare a problemelor, recurgi la violenţă. În speranţa că ce? Lucrurile se vor schimba şi oamenii te vor trata altfel?  Asta denotă incapacitatea ta de a aborda lucrurile şi de a-i convinge pe cei din jur. Eram în autobuz şi soferul înjura şi ameninţa pe cineva la telefon, fiind foarte nervos. Şi-atunci mi-am zis: – No vezi, de aia eşti tu şofer de autobuz! Dar încă mă gândesc dacă toţi oamenii inteligenţi au capacitatea de a-şi controla emoţiile sau cel puţin dacă realizează această necesitate.

Folosesc „inteligent” pentru că este o mare diferenţă între un om inteligent şi unul deştept. Cei deştepţi se recunosc după talentul într-un anumit domeniu, iar cei inteligenţi sunt cei ce au o capacitate mare de adaptare la diverse situaţii. Există oameni care au o memorie excelentă, dar care nu sunt capabili să vorbească în public, există oameni care excelează în matematică, dar care încă citesc pe silabe. Când le faci un test de inteligenţă acestor oameni, care este rezultatul? Şi care parte a creierului este analizată de testele IQ? Cea dreaptă(creativă) sau cea stângă(raţională)?

“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.” ―Albert Einstein

Un răspuns »

  1. Un subiect destul de complex, oricum inteligenta despre care ai vorbit tu este de fapt,inteligenta emotionala ( EQ ) si ai reusit sa surprinzi o latura destul de importanta a acesteia,care lipseste cu desavarsire multora dintre noi 😛

Lasă un răspuns

