Gelozia relaţiilor

Standard

Văd din ce în ce mai des, cupluri departe de a fi echilibrate. Femei isterice, bărbaţi nepăsători, femei geloase, bărbaţi care raspund geloziei cu gelozie, şi mă tot întreb: Sunt oamenii aceştia cu adevărat fericiţi?

Am învăţat că nu poţi să schimbi un om dacă acesta nu doreşte să se schimbe, lucru pe care mulţi dintre noi nu-l ştiu. După ce trece perioada roz a unei relaţii, tot ce rămâne de făcut este să îţi cunoşti partenerul din ce în ce mai bine. Aici intervine marea greşeală. Ajungem să îi cunoaştem partenerului toate defectele, iar cele care, la început pareau inofensive, ajung să ne scoată din sărite. Credem că dacă le scoatem ochii, aceştia se vor schimba. Fals. Nimeni nu se schimbă peste noapte. Şi astfel certurile continuă, dar zadarnic. Aşa că, fetelor nu vă mai enervaţi. Iubiţi-vă partenerul pentru ceea ce este, nu pentru ceea ce ar putea fi dacă v-ar asculta.

Am avut şi eu relaţii în care mă enervam din orice, în care ne controlam mesajele, în care ne despărţeam şi ne împăcam de trei ori pe zi..dar duce asta la ceva bun? Eu am ajuns la concluzia că nu. Nu aceasta este reţeta iubirii.

Nu poţi să ţii o persoană lângă tine cu forţa. Controlându-i mesajele partenerului şi cerându-i raportul din cinci în cinci minute, nu faci decât să îi demonstrezi că nu ai încredere în el. Ce înseamnă lipsa asta de încredere? Fie că nu te crezi suficient de bună încât să iţi ţii partenerul aproape, fie că nu ai încredere în tine însăţi, că îi poti fi fidelă. Poate la o anumită vârstă nu ştim cum să controlăm acest sentiment numit iubire (nu spun că există o vârstă la care vom şti) , iar tot ceea ce ne vine la îndemână este gelozia. În loc să ne bucurăm de momentele în care îl avem aproape pe cel de lângă noi, suntem prea ocupaţi să ne stresăm pentru momentul în care l-am putea pierde. Logica asta mă depăşeşte.

Mulţi ar spune că acesta este modul unora de a arăta că le pasă. Dar de ce le pasă? De fericirea partenerului şi a relaţiei, sau de durata acesteia? Cu ce ajută să numeri zilele unei relaţii, dacă aceste zile nu au fost unele fericite. Am citit într-o carte părerea unui bărbat despre iubire. Sună cam asa: „Pentru ce? Ca la sfarşit, când tragem linie, să numărăm zilele în care am fost fericiţi şi zilele în care ne-am certat, ca mai apoi să facem bilanţul relaţiei noastre şi să vedem dacă ne-am iubit cu adevărat.”

Care e bilanţul relaţiei tale?

Lasă un răspuns

